קאנאמה טוסן


טוסן קאנאמה – Tosen Kaname


דרגה: לשעבר קפטן היחידה התשיעית.
תאריך לידה: 13 בנובמבר.
זאנפאקוטו: סוזומושי (Suzumushi).
סאיו: טושאיוקי מוריקאוה (Toshiyuki MORIKAWA)

תיאור הדמות:
טוסן קאנאמה הוא גבר שחום עור ובעל שיער שחור. עיוור מלידה, מה שגרם לסאג'ין להתיידד עימו, מהסיבה שקאנאמה לא מסוגל לראות את המראה שלו, בו סאג'ין מתבייש. קאנאמה רודף צדק וצודק בדרך שהכי פחות מלאה בשפיכות דמים, למרות שנראה כי התפיסה שלו לצדק הינה מעוותת, מאחר והוא הצטרף אל אייזן וצבאו. בתחילה, קאנאמה לבש מדי שיניגאמי סטנדרטיים, ששרווליהם היו מקופלים עד הכתפיים. סביב צווארו וכתפיו הוא נהג לקשור מעין צעיף כתום ועבה; ומעל הוא לבש את מדי הקפטן, ללא תוספות מיוחדות. כמו כן, קאנאמה חבש משקפיים אטומות. מאוחר יותר, קאנאמה לבש מדי אראנקאר חסרי שרוולים וסביב פלג גופו העליון, קשר מספר חבלים כתומים הדומים לצעיף שלבש בעבר.
קאנאמה מתעב את אלו שגורמים לשפיכות דמים עקב אהבתם כלפי קרבות ולחימה, זאראקי קאנפאצ'י וגרימג'אוו הינם דוגמאות מצוינות לכך.

היסטוריה:
לאחר שדרכיהם של קאנאמה וחברתו נפרדו, היות והיא החליטה להתחתן עם שיניגאמי ואף להפוך לאחת בעצמה, קאנאמה נותר לבדו. כעבור זמן קצר, נודע לקאנאמה על מותה של חברתו – היא נהרגה על ידי בעלה. ביום ההלוויה, קאנאמה נשבע לצעוד בדרכה, לצורך יצירת עולם של שלום. הוא לקח את הזאנפאקוטו שלה, סוזומושי, לעצמו. במהרה, הוא הצטרף אל האקדמיה להכשרת שיניגאמי ומאוחר יותר פגש בקומאמורה סאג'ין, שאז התבייש במראהו והסתיר את פרצופו. השניים התיידדו במהרה. בעוד שקאנאמה כבר היה ביחידה החמישית, תחת הנהגתו של אייזן כסגן, סאג'ין הצטרף אל האקדמיה. בשלב מאוחר יותר, הוא הועבר אל היחידה התשיעית, בתקופה בה מוגורומה קאנסיי שירת כקפטן היחידה. כבר אז, קאנאמה היה נאמן לאייזן וביצע את הוראותיו ללא כל היסוס. למעשה, הוא היה זה שתקף את השיניגאמי שכיום ידועים כוואייזארד.

לאחר שכבר מונה לקפטן היחידה התשיעית, קאנאמה ראה בזאראקי קאנפאצ'י שבתקופה ההיא הרג את הקפטן הקודם של היחידה האחת עשרה ולקח את מקומו, מפלצת השואפת רק להרס.

סאגת סול סוסייטי:
קאנאמה נראה לראשונה בפגישת הקפטנים שהתקיימה זמן קצר לאחר חדירתם של איצ'יגו והחבורה אל תוך שטחה של סיירייטיי. לאחר שנודע לו על מותו של אייזן, קאנאמה פוגש באישידה שסיים את הקרב הקשה שלו עם מאיורי רגעים קודם לכן, מעלף אותו ושולח אותו למעצר. קאנאמה, היסאגי, סאג'ין ואיבה עושים את דרכם אל גבעת הסוקיוקו, שם מתרחשת באותם רגעים הוצאתה להורג של רוקיה. הארבעה מגלים כי הפולשים שוחררו מהכלא על ידי קאנפאצ'י, בו הם פוגשים ומחליטים להלחם. קאנאמה וסאג'ין מתמודדים נגד קאנפאצ'י, בעוד שהיסאגי ואיבה נלחמים נגד יומיצ'יקה ואיקאקו בהתאמה. לאחר ששיחרר את הזאנפאקוטו שלו, סוזומושי, קאנאמה החליט לעבור לבאנקאי ולסיים את הקרב – אך במהרה קאנפאצ'י מצליח לעלות על החולשה של אנמה קורוגי ומשתחררת מהשפעתו. קאנאמה ניצל על ידי סאג'ין שמתערב בקרב ומחליט שהגיע תורו להלחם בקאנפאצ'י.
מאוחר יותר, קאנאמה מקבל את פניהם של ראנג'י ורוקיה שניסו להמלט ומעבירם אל מיקומו של אייזן, שהשתגר גם הוא עם גין. רגעים לפני שקאנאמה עוזב עם שותפיו את קהילת הנשמות, הוא אומר לסאג'ין כי זוהי הדרך בעלת הכי פחות שפיכות דמים.

סאגת האראנקאר:
לאחר מותם של הפראקסיאון של גרימג'אוו, קאנאמה מופיע בפני גרימג'אוו ואיצ'יגו ועוצר את גרימג'אוו מלשחרר את הזאנפאקוטו שלו, מאלץ אותו לשוב אל לאס נוצ'ס. בחדר הכס של אייזן, קאנאמה מבקש להוציא להורג את גרימג'אוו, מתרגז, חותך את זרועו של גרימג'אוו ושורף אותה לעפר באמצעות קידו. גרימג'אוו הזועם מאיים להרוג אותו, אך אייזן מתערב ומודיע לו ברוגע כי אם הוא יגע בשיערה על ראשו של קאנאמה, הוא ישלם על כך בחייו.

סאגת הואקו מונדו:
יחד עם גין, קאנאמה מצטרף אל אייזן ועשרת חברי האספאדה לאסיפתם, הדנה בפלישתם של איצ'יגו אל הואקו מונדו. מאוחר יותר, קאנאמה צופה באיצ'יגו, סאדו ואישידה, שהגיעו אל מאורתם של הפריווארון אספאדה, ומשוחח עם גין ו – וואנדארוואייס. לבסוף, קאנאמה וגין מצטרפים אל אייזן, סטארק, האליבל, באראגאן והפראקסיאון שלהם לפלישתם אל העיירה קאראקורה.

סאגת העיירה קאראקורה המדומה:

כשהם מופיעים בעיירה, טוסן והאחרים נכלאים בכלא הלהבות של יאמאמוטו. כעבור זמן מה, לאחר שהם משתחררים והוואייזארד מגיעים להשתתף בקרבות, טוסן עוצר את היראקו שניסה להתקיף את אייזן. מיד לאחר מכן, טוסן מתעמת עם היסאגי וקומאמורה, וחושף את מסכת ההולו שלו – ריקנית וחסרת סימנים.

היסאגי המזועזע לא מספיק להגיב כשטוסן כבר תוקף ופוצע אותו קשות. קומאמורה
נחלץ לעזרתו ותוקף את טוסן אך מופתע מכוחו האדיר. כשקומאמורה כבר שוכב פצוע, נתפס טוסן בשרשרתו של היסאגי, ולא עובר זמן רב עד שזה מרתק את טוסן לרצפה. היסאגי המזועזע מזכיר לטוסן את כל הדברים שלימד אותו, אך ללא הועיל – טוסן דוקר אותו בקרירות ומותיר אותו פצוע. קומאמורה מסתער עליו עם באנקאי וקרב מתחיל בין השניים, שבסופו מגלה טוסן כי כל מכה שחוטף מיו – הענק של קומאמורה, פוגעת גם בקומאמורה עצמו. בין השניים מתפתחת שיחה שבמהלכה המסיכה של טוסן נסדקת ונוצר חלל פתוח באיזור הפה והוא צועק את שם הרסורקשן שלו – גרילאר גרילו.
לאחר השחרור טוסן מביס בקלות את קומאמורה. הוא עומד לחסל אותו סופית עם סרו אבל אז להפתעתם החרב של היסאגי חודרת דרך קצה ראשו של טוסן ומשאירה אותו לגסוס למוות. טוסן נזכר בעברו ורוצה להגיד מילים אחרונות לקומאמורה אבל השני לא מאפשר לו בטענה שהגרון שלו קרוע ואין טעם בזה. בסופו של דבר גופתו של טוסן מתפוצצת לנגד עיניהם של היסאגי וקומאמורה.

כוחות ויכולות:
הולופיקציה:
מסכת הולו -

במהלך סאגת העיירה קראקורה המדומה התגלה כי טוסן הוא וואיזארד, ועל כן – יש לו מסיכת הולו. מסיכתו היא לבנה וחלקה, ללא חורים לעינים או לפה, אין עליה שום ציורים או סימנים. בהמשך הסאגה השתנתה המסיכה – נפער סדק באיזור הפה וקו מאונך חצה את המסיכה במרכזה.
מסכת ההולו משפרת את יכולותיו הבסיסיות, כגון מהירות וכוח. כמו כן, ההפיכה להולו העניקה לו התחדשות מהירה, וכעת טוסן מסוגל לרפא את עצמו כמעט מכל פצע אפשרי.

שחרור -
סוזומושי היאקושי – גרילאר גרילו (Suzumushi Hyakushiki: Grillar Grillo) הוא שמו של השחרור של טוסן. בצורה הזו, טוסן מתכסה בפרווה שחורה ומשתנה להולו חייתי בדמות חרק. הוא מקבל זוג נוסף של ידיים, זנב ארוך ופרוותי וקרניים ספירליות על גבו. כמו כן, מסיבה לא ידועה, השחרור מעניק לטוסן את היכולת לראות.
בצורה הזו, יכולות הקול של טוסן משתפרות בהרבה, ובעלות כוח הרס רב. אחת מיכולותיו נקראת "לוס נואבה אספקטוס" (Los Nueve Aspectos), באמצעותה טוסן משחרר פרץ אדיר של קול בעל כוח רב, אשר מסוגל למחוץ ולרסק גם באנקאי מאסיבי כמו קוקוג'ו טנגן מיואו, הבאנקאי של קומאמורה סאג'ין.


זאנפאקוטו:
הזאנפאקטו של טוסן היא סוזומושי (Suzumushi). הזאנפאקטו עצמה לא שייכת אל טוסן במקור, אלא לאהובתו שמתה בקרב. העובדה שסוזומושי, אשר היתה יחודית לשיניגאמי אחר, הפכה להיות יחודית לטוסן מציינת על הקשר ההדוק שהיה בין השניים בעבר.

במצבה החתום, הזאנפאקטו לא נראת בעלת יחוד כלשהו. הטסובה מעוצבת בצורת טיפת מים או דמעה, בקצה הרחב מחוברת טבעת קטנה מתכת אל הטסובה.

שחרורה הראשוני של סוזומושי, הוא של יכולת. בקריאת הפקודה "קרא" (Chime), מהחרב נוצר תדר צליל באזור שכל אויב השומע אותו ישותק מהפגיעה בעור התוף. כיוון שיכולת זו נראתה רק פעם אחת לשבריר שניה, כאשר טוסן שיתק את אישידה בסול סוסייטי, קשה מאוד לדעת מה גבולה.

לסוזומושי יש שחרור נוסף, וגם הוא יכולת ולא שינוי צורה. שיחרור זה הוא בניהיקו (Benihikou). קריאת השחרור של בניהיקו היא "רסקי את גפיו". ביכולת זו, טוסן מניף את החרב מלפניו לצד, וכעבור שבריר שניה נוצרים במקום בו החרב עברה מאות להבים אשר נורים לעבר האוייב כמו כדורי רובה ומשספים אותו למוות.

שני השחרורים של סוזומושי קיימים בגלל שזו זאנפאקטו שעברה משיניגאמי אחד לשני. ניתן להסיק כי אחת היכולות היתה בעבר של אהובתו של טוסן, והשניה היא חדשה שטוסן פיתח בעצמו.

הבאנקאי של טוסן הוא סוזומושי שושקי – אנמה קורוגי (הצרצר הטהור של אל השאול) הוא באנקאי יחודי מאוד ליד שאר הבאנקאי שנראו בסדרה. בבאנקאי הזה, הטבעת שמורכבת על הטסובה שעל החרב גדלה למימדים עצומים ומשכפלת עצמה למספר טבעות עצומות נוספות. הטבעות מתפזרות לאוויר באזור ומתוכן והן מתחילות להרכיב מעין בועה שחורה לגמרי. כל אחד הנמצא בבועה מאבד לחלוטין את כל חושיו חוץ מחוש המגע, ואף את היכולת להרגיש רייאטסו. לבאנקאי יש חיסרון ברור שגם טוסן עצמו עלול לאבד את כל חושיו, אך הוא נשאר איתם כיוון שהוא מחזיק בסוזומושי. אך במקרה שאוייבו יאחוז בה, הוא יחזיר את חושיו בעצמו.
טוסן מגדיר את הבאנקאי כמקום המשפט האולטימאטיבי לפושעים ולרוצחים. במקום בו אין שום הגנה מפני האוייב, והוא מתבונן בחופשיות, הלב מתמלא בפחד וחוסר אונים.

לא ניתן להגיב.